Ramowy rozkład dnia
Grupa dopołudniowa:
05.30-07.45 Zabawy dowolne wg zainteresowań (Z)
07.45-08.15 Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem uzdolnionym /zabawy dowolne/ (D)
08.15-08.30 Zestaw ćw. porannych i cz. higieniczno-porządkowe
08.30-09.00 Śniadanie
09.00-10.00 Zajęcia dydaktyczne. (D)
10.00-11.00 Zabawy dowolne: konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, inne (Z)
11.00-11.30 Zabawa ruchowa i cz. higieniczno-porządkowe
11.30-12.00 Obiad
12.00-13.00 Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem uzdolnionym /zabawy dowolne/ (D)
13.00-14.00 Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, obserwacje przyrodnicze lub/i zabawy ruchowe na sali (R)
14.00-14.15 Czynności higieniczno-porządkowe
14.15-14.30 Podwieczorek
14.30-15.00 Bajkoterapia, ćwiczenia relaksacyjne, zabawy tematyczne wg zainteresowań (Z)
15.00-15.30 Zabawy ruchowe na Sali, praca w kąciku przyrody (R)
15.30-16.30 Zabawy wg zainteresowań dzieci (Z)
Imprezy przedszkolne
1. Święto Pieczonego Ziemniaka
2. Dzień Pluszowego Misia.
3. Andrzejki - wspólne zabawy i wróżby andrzejkowe.
4. Spotkanie z Mikołajem
5. Wigilia z udziałem dzieci - paczki świąteczne.
6. Bal karnawałowy - zabawy i konkursy, zabawy przy muzyce.
7. Dzień Babci i Dziadka - upominki dla seniorów przygotowane przez dzieci.
8. Powitanie wiosny
9. Dzień Ziemi.
10. Modna Wiosna
11. Dzień Matki
12. Dzień Dziecka
13. Uroczyste zakończenie roku szkolnego
Pracownicy
Dyrektor Przedszkola: mgr Dorota Malak
Wicedyrektor Przedszkola: mgr Joanna Janas
Intendent: Jolanta Piętka
Szefowa kuchni: Anna Kozielska
Pomoce kuchenne: Ewa Lesińska, Ewa Żelek
Woźny: Błażej Zalewski
Nauczycielki:
mgr Ewa Brzuszkiewicz
mgr Izabella Budzińska
mgr Joanna Janas
mgr Alina Jantas
mgr Joanna Krajniak
mgr Agnieszka Kuczyńska
mgr Małgorzata Miś
mgr Małgorzata Pindral,
lic Anna Smelkowska
mgr Magdalena Suplicka
mgr Daria Walczak
Obsługa:
Małgorzata Horbińska
Mariola Jankowiak
Marzena Przybylska
Magdalena Święch
Katechetka: mgr Magdalena Działowska
Język angielski: mgr Anna Jóźwiak
System nagród i kar
Dzieci potrzebują precyzyjnego określenia, co jest dozwolone, a czego nie wolno. Opracowując wspólnie z nimi ,,Kontrakt grupowy” musimy zarówno wspierać i motywować je do przestrzegania obowiązujących norm i zasad, jak również konsekwentnie egzekwować go. Skutecznym środkiem wychowania są nagrody i pochwały. Mają one wartość zachęcającą do pracy dla każdego człowieka, a tym bardziej dla dziecka. Uznanie i akceptacja mobilizują do dalszych wysiłków.
Formy nagradzania zachowań respektujących ustalone normy i zasady
• pochwała wobec grupy,
• pochwała indywidualna,
• pochwała przed rodzicami,
• atrakcyjne spędzanie czasu, atrakcyjna zabawa w grupie według pomysłu dzieci,
• darzenie dziecko szczególnym zaufaniem np. zwiększając zakres jego samodzielności,
• dostęp do atrakcyjnej zabawki,
Nagradzamy za:
• stosowanie ustalonych umów i zasad,
• wysiłek włożony w wykonanie pracy, zadania,
• wypełnienie podjętych obowiązków,
• bezinteresowną pomoc innym,
• stosowanie zasad ochrony przyrody,
• aktywny udział w pracach grupy.
Po ustaleniu norm postępowania powinniśmy także ustalić konsekwencje za brak podporządkowania się im.
Formy karania za niestosowanie się do ustalonych wspólnie zasad
• zastosowanie aktywności mającej na celu rozładowanie negatywnych emocji,
• upomnienie słowne ( przypomnienie obowiązujących zasad ),
• rozmowa – przedstawienie następstw zachowania (skłonienie dziecka do autorefleksji ),
• wyrażenie przez nauczyciela smutku i nie zadowolenia z powodu zachowania dziecka,
• odsunięcie na krótki czas od zabawy,
• poinformowanie rodziców o przewinieniu.
Kary stosujemy za:
• nieprzestrzeganie ustalonych norm i zasad współżycia w grupie i przedszkolu,
• stwarzanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu i zdrowiu własnemu i innych,
• zachowania agresywne,
• niszczenie wytworów pracy innych, ich własności,
• celowe nie wywiązanie się z podjętych obowiązków.
Nasz system wartości
1.WSPÓŁŻYCIE W GRUPIE RÓWIEŚNICZEJ
• Przestrzegam zawartych umów i reguł
• Bawię się tak, aby nie przeszkadzać innym
• Unikam krzyku i kłótliwości
• Umiem czekać na swoją kolej
• Umiem przyjąć porażkę z godnością ( umiem przegrywać
2.KOLEŻEŃSKOŚĆ
• Nie wyśmiewam się z kolegi i koleżanki
• Nie wyrządzam krzywdy innym ( nie biję,….)
• Pomagam młodszym i mniej sprawnym
• Dzielę się z innymi tym co mam
3.KULTURA BYCIA
• Używam form grzecznościowych: proszę, dziękuję, przepraszam
• Pamiętam o zachowaniu się w trakcie powitań i pożegnań: dzień dobry, do widzenia
• Okazuję szacunek dorosłym osobom
• Jestem miły dla innych
• Dbam o porządek wokół siebie ( nie śmiecę, sprzątam po zabawie i pracy)
• Umiem słuchać innych i nie przeszkadzać w trakcie rozmów (kultura słuchania)
4. RODZINA
• Pamiętam o uroczystościach rodzinnych
• Szanuję członków swojej rodziny
• Okazuję swoje uczucia rodzinie
• Znam pracę zawodową rodziców
5.PATRIOTYZM
• Znam i szanuję symbole narodowe: godło, flaga, hymn
• Znam swoją miejscowość: godło i flagę gminy, zabytki i ciekawe miejsca
• Poznaję kulturę swojego regionu