03.04
1. Zabawa sensoryczna „Szukamy owieczki”.
Do dużego pudła, kosza wkładamy przedmioty o różnej teksturze, wykonane z różnych materiałów. Dziecko wkłada rękę do pudła i nie patrząc czego dotyka próbuje określić czy jest to szorstkie, miękkie, ostre itp. Kiedy odnajdzie materiał, który jego zdaniem przypomina futro owcy, głośno mówi: Znalazłem/ Znalazłam.
2. „Ułóż tak samo” – zabawa dydaktyczna.
Do zabawy potrzebne będą po 2 klocki w czterech kolorach. Rodzic układa 4 klocki różnego koloru w szeregu, dziecko przygląda się. Następnie zadaniem dziecka jest ułożyć swoje klocki dokładnie w takiej samej kolejności. W dalszej części zabawy dziecko układa klocki w określony sposób, a rodzic musi ułożyć swoje klocki tak samo.
3. „Owca” – ćwiczenie grafomotoryczne (w załączniku).
Rysowanie po śladzie wełny owcy. Kolorowanie pozostałych elementów obrazka.
Zabawy ruchowe
Codziennie o 14
02.04
1. Gimnastyka buzi i języka „Konik”.
Konik jedzie na przejażdżkę. Naśladuj konika stukając czubkiem języka o podniebienie, wydając przy tym charakterystyczny odgłos kląskania.
2. „Konik” – praca plastyczna (obrazek do wydrukowania).
Malowanie obrazka farbami.
31.03
1. Zabawa słuchowa- odgadywanie nazw zwierząt na podstawie usłyszanych odgłosów ( nagranie w załączniku).
2. „Na podwórku” – osłuchanie z piosenką (załącznik).
Po wysłuchaniu piosenki dziecko odpowiada na pytanie: Jakie zwierzęta występowały kolejno w piosence?
3. Czy wiesz skąd to się bierze?
Karta pracy nr 2 w załączniku.
Pliki do pobrania