1.     Zabawa sensoryczna „Szukamy owieczki”.

Do dużego pudła, kosza wkładamy przedmioty o różnej teksturze, wykonane z różnych materiałów. Dziecko wkłada rękę do pudła i nie patrząc czego dotyka próbuje określić czy jest to szorstkie, miękkie, ostre itp. Kiedy odnajdzie materiał, który jego zdaniem przypomina futro owcy, głośno mówi: Znalazłem/ Znalazłam.

2.     „Ułóż tak samo” – zabawa dydaktyczna.

Do zabawy potrzebne będą po 2 klocki w czterech kolorach. Rodzic układa 4 klocki różnego koloru w szeregu, dziecko przygląda się. Następnie zadaniem dziecka jest ułożyć swoje klocki dokładnie w takiej samej kolejności. W dalszej części zabawy dziecko układa klocki w określony sposób, a rodzic musi ułożyć swoje klocki tak samo.

3.     „Owca” – ćwiczenie grafomotoryczne (w załączniku).


Rysowanie po śladzie wełny owcy. Kolorowanie pozostałych elementów obrazka.

 

Zabawy ruchowe

Codziennie o 14

Link: facebook.pl/kraina.gagatka


1.     Gimnastyka buzi i języka „Konik”.

Konik jedzie na przejażdżkę. Naśladuj konika stukając czubkiem języka o podniebienie, wydając przy tym charakterystyczny odgłos kląskania.

2.     „Konik” – praca plastyczna (obrazek do wydrukowania).

Malowanie obrazka farbami.


 

1.     Zabawa słuchowa- odgadywanie nazw zwierząt na podstawie usłyszanych odgłosów ( nagranie w załączniku).

2.     „Na podwórku” – osłuchanie  z piosenką (załącznik).

Po wysłuchaniu piosenki dziecko odpowiada na pytanie: Jakie zwierzęta występowały kolejno w piosence?

3.     Czy wiesz skąd to się bierze?

Karta pracy nr 2 w załączniku.

Pliki do pobrania

30.03

1.     „Co słychać na podwórku?” – rozwiązywanie zagadek.

Czasami jest szara, lecz najczęściej biała. Nie każdy by odgadł, gdyby nie gęgała. (gęś)

Uwielbia się kąpać, krótkie nóżki ma. Na pewno odgadniesz, gdy powiesz: kwa, kwa… (kaczka)

Nigdy się nie czesze, choć ma piękny grzebień. Rano głośno pieje, w dzień z kurami grzebie. (kogut)

Jest szybki i silny, w skromnej stajni mieszka. Kiedy mu jest smutno głośno rży i wierzga. (koń)

Kiedy się w oborze do syta nie naje, wtedy głośno ryczy i mleka nie daje. (krowa)

Nie darmo ją człowiek zachęca i prosi – chociaż głośno gdacze, złotych jaj nie znosi. (kura)

Z jej runa powstają sweterki wełniane, a swojego męża nazywa baranem. (owca)

2.     „Krowa – zwierzę pożyteczne”- rozmowa o produktach, które powstają z mleka. Szukanie produktów mlecznych w swojej kuchni.

3.     „Łaciate krowy” – zabawa plastyczna.

Na kontur krowy (w załączniku) dzieci naklejają kawałki czarnego papieru, które wcześniej samodzielnie wydzierają (kształty mają być nieregularne).