Tygryski

 

1.   Ekologiczna gimnastyka buzi i języka- strona internetowa.

https://www.przedszkole3.gniezno.pl/index.php/dla-rodzicow/logopedia

 

2.   To już ostatni dzień, w którym będziemy rozmawiać o ekologii. Dzisiaj zachęcam Was do wydrukowania zabaw dotyczących Dnia Ziemi, które znajdziecie na stronie internetowej przedszkola.

https://www.przedszkole3.gniezno.pl/pliki/ziemia.pdf

 

 Jeśli z jakiegoś powodu jest to niemożliwe lub nie możecie wydrukować to proszę obejrzeć filmik; „Skąd się biorą produkty ekologiczne?” https://www.youtube.com/watch?v=4VhGmy1zR1w

 

3.   Obliczenia w zakresie 8 z wykorzystaniem znaku +. PiL s.61

 

Dla chętnych:

4.   „Fajne wzory z nakrętek” – zabawa plastyczna, rozwijanie inwencji twórczej .Spróbujcie ułożyć ciekawe wzory z nakrętek plastikowych. Policzcie ile macie sztuk.

Swoimi pomysłami możecie się podzielić z nami na stronie; przedszkolekubus3@gmail.com

 

 

 

 

Miłej zabawy !

 

 

23.04.2020

1.   „Pstryk” – słuchanie wiersza Juliana Tuwima; rozmowa dotycząca

znaczenia prądu w życiu codziennym, zwrócenie uwagi na niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego obchodzenia się z prądem elektrycznym.

Wiersz tu:

https://www.youtube.com/watch?v=FNRNs4cHkto

2.   Jak można oszczędzać energię elektryczną? – dyskusja z mamą, tatą.

3.   Praca z Czytanką s.60-61- ćwiczenia w czytaniu.

4.   Ćwiczenia w pisaniu po śladzie litery w, W. PiL. S.60

Przed pracą w książce ćwiczymy pisanie wielkiej i małej litery „W”, w powietrzu, na kolanie, na talerzyku wysypanym kaszą.

5.   Utrwalenie piosenki „Duszki, duszki”.

https://www.youtube.com/watch?v=-6gFXGjkWu4

 

Dla chętnych:

- wyklejanie litery „W” plasteliną (załącznik)

- układanie wyrazów z rozsypanki literowej (wycinanka)


 

 

1.„Robimy porządki” – słuchanie wiersza ; rozmowa dotycząca jego treści.

 

Wszystkie dzieci, nawet duże
Posprzątają dziś podwórze
A dorośli pomagają
Śmieci w workach wyrzucają.
Pierwszy worek jest zielony
Cały szkiełkiem wypełniony
W żółtym worku jest bez liku
Niepotrzebnych już plastików.
A niebieski worek- wiecie
papierowe zbiera śmieci.

My przyrodę szanujemy
Śmieci więc segregujemy
Z ekologią za pan brat
Mama, tata, siostra, brat.
Siostra, mama, tata, brat.

 

- Co postanowiły zrobić dzieci w wierszu?

- Kto im w tym pomagał?

- Co było potrzebne do robienia porządków?

- Jakiego kolory były worki do których dzieci zbierały śmieci?

2. W ramach ćwiczeń z zakresu segregacji śmieci, proszę obejrzeć filmiki:

https://www.youtube.com/watch?v=xU5dox9wVlQ

 

https://www.youtube.com/watch?v=czN_dlTdPZ0

 

3. Zapoznanie z literą w, W na przykładzie wyrazów: worek, Wanda

 

- podawanie przykładów, w  których występuje głoska „w” ( nagłos, śródgłos)- worek- drewno

- wyklaskiwanie wyrazów i liczenie sylab np.: ( wo-da) -2

- wyszukiwanie w tekście litery w;W, próby odczytywania sylab- praca z K.P.3. 28

 

Zadania dla chętnych:

 

„Ekoludek” – praca plastyczno- techniczna. Z różnych materiałów wtórnych; makulatury, pojemniki, pudełka- możecie zaprojektować wymyśloną postać. Pochwalcie się i przyślijcie zdjęcie na adres: przedszkolekubus3@gmail.com

Zdjęcia wstawimy na stronę internetową przedszkola.

 

Jeśli nadal macie siłę to narysujcie na kartce waszego Ekoludka, wymyślcie dla niego imię i spróbujcie wymyśleć historyjkę z nim związaną:

„Mój Ekoludek ma na imię ….i lubi”

 

Możecie też ułożyć z liter jego imię wykorzystując alfabet z wycinanki.

 

Zerknijcie też na stronę główną naszej przedszkolnej witryny, jest tam wyzwanie dotyczące Dnia Ziemi. Śmiało można Ekoludka dołączyć do tego zadania. Gorąco zachęcam, bo powiem Wam w tajemnicy, że jeszcze nikt się nie zgłosił, ale Ty możesz być pierwszy!JJJ

 

1.   „Czy gazety służą tylko do czytania?” – wymyślanie różnych możliwości wykorzystania gazet, zabawy przy muzyce.

2.   „Ziemie mamy tylko jedną” – praca z wierszem Gabrieli Skrzypczak; rozmowa dotycząca treści wiersza, zwrócenie uwagi na pojęcie ochrona środowiska.

 

                                    RATUJMY ZIEMIĘ

 

                 Ziemię mamy tylko jedną

                 Więc szanujmy Ją,

                  Bo cóż z nami stanie się,

                  Gdy zniszczymy własny dom.

 

                             Giną ptaki i zwierzęta,

                             Giną drzewa w lesie,

                             Nic nie robiąc, wciąż czekamy

                             Co nam los przyniesie?

 

                    Dość lenistwa – ruszmy razem

                    I działać zacznijmy,

                    Żeby żyć móc na tej Ziemi

                    Więzy zacieśnijmy.

 

                                Chrońmy lasy, chrońmy wodę,

                                 Dbajmy o przyrodę,

                                 Uczmy kochać las i łąkę

 

Co możemy zrobić, aby nasza ziemia żyła jeszcze miliony lat?

- Możemy posadzić las!

 

3.„Sadzimy las”, – zabawy matematyczne doskonalące umiejętność dokładania i przeliczania w zakresie 8. Prezentacja znaku „+” – praca z KP 3.27.

 

 

-  W lesie posadzono 5 sosen i 3 świerki. Ile razem posadzono drzew ?

(5+ 3= 8)

 

- W parku posadzono 3 dęby, 3 kasztanowce i 2 buki. Ile razem zasadzono drzew?

( 3+3+2=8)

 

Dzieci układają pod zadaniami zapis wykorzystując cyfry i znaki; karty 48-49 znajdują się w Wycinance.

 

 

4.   „Duszki, duszki” – zabawy muzyczno- ruchowe przy piosence, rozwijanie poczucia rytmu, zabawa ruchowo – naśladowcza do piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=-6gFXGjkWu4.

 

POWODZENIA!

1. „Czy gazety służą tylko do czytania?” – wymyślanie różnych możliwości wykorzystania gazet, zabawy przy muzyce, realizowanie rytmu za pomocą gazet.

 

 

2. Wysłuchanie wiersza:

 

„Mali strażnicy przyrody”

Dziś ekologia modne słowo,
przyrodę wszyscy chcemy mieć zdrową.
Jej strażnikami się ogłaszamy,
od dziś przyrodzie my pomagamy.
Gdy ktoś bezmyślnie papierek rzuci,
musisz takiemu uwagę zwrócić.
Nie można przecież bezkarnie śmiecić,
to wiedzą nawet przedszkolne dzieci.
Nie wolno łamać gałęzi drzew,
bo pięknie płynie z nich ptasi śpiew.
A kiedy bocian wróci z podróży,
gniazdo niech znajdzie, na nie zasłużył.
Pozwól dżdżownicy do ziemi wrócić,
po co jej dzieci mają się smucić.
Niech barwny motyl siada na kwiatach,
żyje tak krótko, niech wolny lata.
A zimą nakarm głodne ptaki,
sikorki, wróble, wrony, szpaki.
Powieś na drzewie karmnik mały,
będą ci wiosną za to śpiewały.
Choć ekolodzy jeszcze z nas mali
uczyć będziemy tego wandali.
Matka natura nam, wynagrodzi,
jeśli z przyrodą będziemy w zgodzie

 

Rozmowa dotycząca treści utworu:

Co to jest ekologia?;

Co to znaczy zachowywać się ekologicznie?

Co możemy zrobić dla przyrody?

Poznanie znaczenia działań proekologicznych.

 

3.„Kwiaty rosną, kwiaty więdną” – zabawa ruchowa.(Hasło: „Kwiaty rosną”- dziecko staje na palcach i wyciąga ręce do góry, „Kwiaty więdną”- dziecko kuli się i przykuca).

 

4. Wycinanka – karty 35-37 gra w „Piotrusia”.

 

5. Filmy: edukacja ekologiczna -Strażnicy Ziemihttps://www.youtube.com/watch?v=1PThAnyReK4

 

https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

 

Miłego dnia!