Tygryski

 

1.   Ćwiczenia z liczeniem w podskokach.

https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg

 

2.   „Zostań moim przyjacielem”- rozmowa na temat wiersza E. Rozdoby.

 

Zostań moim przyjacielem
i na co dzień i w niedzielę,
ja dla ciebie wszystko zrobię,
nawet deser oddam tobie
i czerwony wóz strażacki,
stare klocki, brata znaczki
i książeczkę z naklejkami,
siostry pudło z zabawkami
i jej ulubione lale
i nie będzie mi żal wcale...
Zostań moim przyjacielem,
dam ci dwie drożdżówki z serem
i kawałek czekolady,
co już zjeść nie dałem rady,
i w kieszeni spodni noszę,
zgódź się, zgódź, tak ładnie proszę!
Dam ci nawet jeden grosik,
co na szczęście możesz nosić...
Wszystkim z tobą się podzielę!
Zostań moim przyjacielem!

 

Kogo mOZEmy nazwac przyjacielem?

dLACZEGO WARTO mieć PRZYJACIELA?

KTO może być NASZYM PZRYJACIELEM?

 

 

3.   Zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem CZ. 75

4.   Zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP4.23

 

5.   Zabawa taneczna przy piosence „ Kolorowe dzieci”.

https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4

 

6.   Dziecko może poćwiczyć dodawanie i odejmowanie tu: (świetna zabawa- gwarantowana)!!!!!!!!!!!!

https://www.matzoo.pl/zerowka/policz-i-dodaj-w-zakresie-10_51_331

 

https://www.matzoo.pl/klasa1/dodawanie-i-odejmowanie-w-zakresie-10_3_7

 

 

1.Domino sylabowe z wykorzystaniem kart z wycinanki s.50-54- zabawa z rodzicem. Dziecko rozpoczyna zabawę kładąc dowolną sylabę, rodzic dokłada sylabę tak, by powstał wyraz. Ostania sylaba wyrazu jest zarazem pierwszą następnego.

2. „Mam prawo do…” – zabawa dydaktyczna na podstawie wiersza J. Poloczka

"Mam prawo do ..." (autor Jarosław Poloczek):

MAM PRAWO DO ... Mam prawo do bycia, do życia, do chcenia.

 Mam prawo do miłości, radości, tworzenia.

 Mam prawo do nauki, wiedzy i wiary.

Mam prawo do marzeń, do snu i zabawy.

 Mam prawo do chleba, ubrania, pokoju.

 Mam prawo do gniewu i złego nastroju.

To wszystko jest takie poważne, dorosłe, powiem to jak dziecko, zwyczajnie, najprościej.

Chcę się bawić w piaskownicy, dom zbudować dla dżdżownicy.

Z kolegami w piłkę grać i niczego się nie bać.

 Latem lizać zimne lody, stać na deszczu dla ochłody.

Chcę na łące zrywać kwiaty i przytulać się do taty.

 Zimą toczyć śnieżne kule i się z mamą pieścić czule.

 Chcę by mi czytano bajkę o kocie, co palił fajkę.

Chcę też domek mieć na drzewie i co jeszcze chcę mieć, nie wiem.

 Ale jedno wiem na pewno, to CHCĘ MIEĆ:

 PRAWO DO GODNEGO ŻYCIA, BEZ WOJEN, GŁODU I BICIA, BEZ STRACHU, SMUTKU I ŁEZ.

 

Dziecko odpowiada na pytanie:

Co to znaczy, że mamy do czegoś prawo?

 

ORGANIZACJA, KTÓRA DBA O TO  BY DZIECI MIAŁY SWOJE PRAWA TO UNICEF. Ludzie pracujący w tej organizacji spisali wszystkie prawa dziecka i stworzyli

KONWENCJĘ PRAW DZIECKA.

 

3. Teraz czas na krótki filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=p5i0mEpYZq0

4. Praca z KP.20

Wyjaśnienie znaczenia działania organizacji UNICEF

https://www.youtube.com/watch?v=lVZj2ef1LJs

5. „Paluszkowe zabawy” – zabawy grafomotoryczne z wykorzystaniem PiL s. 72.

6.„Szczęśliwy świat dzieci” – zabawa plastyczna, malowanie farbami.

Dziecko bierze do ręki stary klucz z dużym uchem, spogląda przez dziurkę i wyobraża sobie krainę szczęśliwych dzieci. Swoje wyobrażenia maluje na kartce.

Swoje prace można przysłać na adres; przedszkolekubus3@gmail.com