Tygryski

 

1.    „Zielona gąsienica” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem PiL 67; kodowanie i dekodowanie czynności matematycznych

                           Proponowane zdania: np.

§  Na listku siedziała jedna żabka, potem wskoczyły na niego jeszcze dwie żabki. Ile żabek było na listku? (1+2=3)

§  W stawie były dwie żabki. Obie z niego wyskoczyły. Ile żabek zostało?

 

2.    „Żaby” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP 4.8 – historyjka obrazkowa o rozwoju żaby.

Dzieci rozwiązują zagadkę:

Jest zawsze roześmiana,

Lecz gdy usłyszy bociana,

To o drogę nie pyta

Tylko do wody szybko zmyka.( Żaba)

Prezentujemy dzieciom napis „żaba”. Pokazujemy dzieciom zdjęcia różnych gatunków żab.

https://www.youtube.com/watch?v=gfKhRnQu-PU

3.    Zabawa relaksacyjna – masażyk.

Chodzą dzieci na wycieczki (przesuwanie całych dłoni z góry na dół),

Zakładają sandałeczki ( wędrowanie złożonymi w pięść z dołu do góry),

Panie za to szpileczki ( uderzanie palcami wskazującymi po całych plecach),

A koniki podkóweczki ( pukanie opuszkami palców jednocześnie od linii kręgosłupa na zewnątrz)