Tygryski

 

„Kto więcej”- zabawa dydaktyczna. Dzieci mają do dyspozycji sylaby z Wycinanki 50-54, układają dowolne wyrazy i je odczytują.

 „ Uwaga! Nieznajome zwierzę”- rozmowa z dziećmi na temat ilustracji w Karta Pracy 4 strona 18

Dzieci odpowiadają na pytania:

Co to jest obce, nieznajome zwierzę?

O czym należy pamiętać, kiedy spotkamy gdzieś nieznajome dla nas zwierzę, np. psa?

Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas spaceru widzimy za siatką psa?

Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas pobytu w zoo oglądamy zwierzęta na wybiegu, np. słonia, żyrafę, lwa, foki?

Dzieci wypowiadają się na temat kolejnych ilustracji w KP 4 strona 18; oceniają zachowania poszczególnych osób w przedstawionych sytuacjach . Następnie wykonują ćwiczenia w KP 4 strona 18.

 

„Żółwie w terrarium”- zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem Piszę i Liczę strona 71. Dziecko ma komplet kostek domina (Wycinanka 31), liczby oraz znaki z Wycinanki 48-49. Rodzic- losuje jedną kostkę (np. kostkę z pięcioma i dwoma oczkami) i pokazują ją dziecku, mówi: W moim terrarium jest 5 dużych żółwi i dwa małe: pięć i dwa to siedem. Następnie układa działanie: 5+2+7. W następnej kolejności kostkę domina losuje dziecko i zabawa toczy się w taki sam sposób. Na koniec dzieci wykonują ćwiczenia z Piszę i Liczę strona 71.

 

„Kodeks”- zabawa dydaktyczna. Dzieci redagują zasady bezpiecznego zachowania się podczas spotkań z nieznajomymi zwierzętami, np.:

Trzymamy ręce z dala od ogrodzenia, za którym jest zwierzę!

Stoimy bez ruchu, gdy pies nas wącha!

Nigdy nie dotykamy nieznanych zwierząt.

Gdy chcemy pogłaskać psa , zawsze musimy o to zapytać jego właściciela.

W zoo stoimy za barierkami!

Dzieci wykonują ilustracje do zapisanych przez Rodzica na kartonie zasad i przyklejają je obok właściwego zdania . Wykonany kodeks wieszają w widocznym miejscu.

 „ Mama da mi bułkę”- zabawa relaksacyjna. Dzieci siedzą na dywanie i recytują.

Mama da mi bułkę, bułkę dam pieskowi.( dzieci rysują owale obiema rękami na plecach rodziców)

Piesek da mi skórkę, skórkę dam szewcowi.( dzieci rysują prostokąty)

Szewc mi zrobi buty, buty dam sędziemu.( dzieci delikatnie stukają palcami w plecy rodziców)

Po co one jemu? Tego nie wie nikt.( dzieci rysują na całych plecach znak zapytania)

Zresztą sędzia znikł!( dzieci zasłaniają delikatnie uszy )

Piosenka „Idziemy do zoo”https://www.bing.com/videos/search?q