Pszczółki

1.   Zaczynamy od „Tańca Zygzaka”

https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

2.   Słuchanie wiersza Aleksandry Wojtyły

Wiejskie życie

Byłoby dziś znakomicie
lepiej poznać wiejskie życie.

Gdzie stodoła, chlew, obórka,
piesek strzeże tam podwórka.

Gdzie panuje gwar i hałas,
wszyscy chcą cos mówić naraz.

Kurka gdacze, kaczka kwacze,
a tam mała Zosia płacze,

że uciekła jej z podwórka
ulubiona biała kurka.

Ścieżka tam prowadzi wąska,
a przy ścieżce stoi gąska,

która bardzo się dziś złości
i gęganiem płoszy gości.

Napuszają się indyki,
że zbyt głośna ryczą byki.

Krowy pasą się na łące,
obok skaczą dwa zające.

Gdzie już od samego rana
słychać głośny bek barana.

Świnki się taplają w błocie,
koza trawę je przy płocie.

W polu słychać śpiew skowronka,
dużo kropek ma biedronka.

Wokół łąka, pola, las,
tam spokojnie mija czas.

Nieopodal płynie rzeka,
szum jej słychać już z daleka.

Więc słuchajcie moi mili,
nie zwlekajcie ani chwili.

Zapraszam Was na wycieczkę,
gdzie wiejskie zwierzęta poznacie troszeczkę.

 

3.   Dziecko rysuje zwierzęta, które pojawiły się w wierszu (te które zapamiętało)

 

4.   Piosenka „W kurniku” muz. I sł. Danuta i Karol Jagiełło

https://www.youtube.com/watch?v=fmf9rR_zlEg

 

 

W gospodarstwie

1.Zaczynamy od zabawy ruchowo-naśladowczej „Pracowity dzień rolnika” dziecko naśladuje polecenia wydawane przed rodzica np. sianie zboża, sadzenie warzyw, pielenie grządek, zbieranie owoców, koszenie zboża

2. W zagrodzie

Autor: Bożena Forma

 

Wstawać wszyscy wstawać,
dzionek się zaczyna.
Słoneczko już świeci
to dobra nowina.

Gospodyni Magda
z łóżka wyskakuje.
Krząta się po domu,
czasu nie marnuje.

Już czekają kury,
kaczki i perliczki.
Kogut, kilka gęsi,
indor i indyczki.

Gospodyni w wiadrach,
czystą wodę niesie.
Ptactwu sypie karmę,
głodne wszystkie przecież.

Wypuszcza z obory
krowę i barana,
niech na łące trawę
skubią już od rana.

Jak to gospodyni
dba o swą zagrodę,
zawsze bardzo chętnie
pokazać wam mogę
.

Rozmowa dotycząca treści wiersza:
Kto jest bohaterem wiersza?
Co od rana robi gospodyni Magda?
Jak myślicie, gdzie mieszka gospodyni Magda?

3. Dopowiedz i zrób:
Powiedz: prosię i podrap się po……  /nosie/
Powiedz: kon i wyciągnij do mnie…../dłoń/
Powiedz: krowy i dotknij palcem……/głowy/
Powiedz: króliczki i nadmij………./policzki/
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem…../brzuszka/

4. Piosenka „Rolnik sam w dolinie’
https://www.youtube.com/watch?v=0Iw20CK9Wz4

5. Karta pracy do wykonania

 

 

 

Drodzy Rodzice, Kochane „Pszczółki"

 

W tym niezwykle trudnym czasie przygotowałyśmy dla Was trochę Zabawy i ćwiczeń.

 

Temat tygodnia: PRACOWITA WIOSNA

Tematy dni: Wiosenne porządki w domu; Porządki w ogródku; Co się dzieje w szklarni; Co się dzieje w ptasich gniazdach – pracowite ptaki; Wiosna lubi zielone.

 

Zachęcamy do włączenia dzieci do robienia wiosennych porządków. Dzięki temu możemy zaangażować dziecko do zorganizowania własnej przestrzeni.Zachęcamy również ,aby przypomnieć dzieciom  jak wyglądają popularne wiosenne ptaki: bocian, jaskółka, kukułka, skowronek. 

Jak spędzać czas z dzieckiem?

·       Wspólne prace porządkowe w domu 

·       obserwowanie wiosennej przyrody, zachowania zwierząt.

·       Zabawy w przeliczanie, dokładanie do zbioru tylu elementów, by razem było 7;odkładanie ze zbioru elementów tak, by zostało ich 7.

·       Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek i w wyszukiwanie w wyrazach poznanych liter.

·       Czytanie książek – opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek.

 

Zadania:

1. Zapoznanie się z treścią i melodią piosenki pt: "Wiosna w ogródku" Autor słów: Ewa Chotomska

 

Grabie i łopaty zimą spały w szopie

Wiadomo, że wtedy grządek nikt nie kopie.

Nagle przeszła wiosna na dwór je wygnała,

Kiedy pracowały, ona planowała.

 

Refren:Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie.
A nim się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie.
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa,
Kwiaty będą kwitnąć, ptaki będą śpiewać.


Słońce grzać zaczęło z coraz większą mocą.
Grabie i łopaty męczą się i pocą.
Taczki i konewki także się zwijają
Wszyscy pani wiośnie dzielnie pomagają.

Refren (x2):Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie.
A nim się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie.
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa,
Kwiaty będą kwitnąć, ptaki będą śpiewać.

 

https://www.youtube.com/watch?v=gpZElYqu1Ag

 

2. Ćwiczenia grafomotoryczne. Dziecko rysuje po śladzie obrazek kwiatów motyla i koloruje

motyl 

3. Utrwalenie litery C,c

 C

4. Zakładamy hodowlę. Można posadzić cebulę, można również  zasadzić fasolę lub posiać rzeżuchę

 

5. Zabawa orientacjno + porządkowa "Ciepło -zimno" Chowamy wybrany przedmiot. Gdy przedmiot jest już dobrze ukryty, dziecko próbuje znaleźć. Podpowiedzią dla szukającego, jest mówienie: ciepło, jeśli zbliża się do szukanego przedmiotu, lub zimno, gdy się od niego oddala. Jeśli dziecko jest bardzo blisko szukanego przedmiotu, wówczas  mówimy gorąco.

 

6. wskaż ile jest elementów w zbiorze 

 zbiory

7.Policz mieszkańców łąki i pokoloruj najmniejszego. 

 karta pracy

8. Zabawa ruchowa "Ptaki do gniazd" W rytm muzyki dziecko podskakuje. Na hasło: "Ptaki do gniazd" staje nieruchomo lub w miejscu do tego wyznaczonym.

 

W ramach podsumowania można przygotowywać wspólnie z dzieckiem wiosenne kanapki lub sałatkę z nowalijek.