Pszczółki

1. Powitanka. Zachęcam do wysłuchania ekologicznej piosenki, która podsumowuje nasz tydzień
https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

2. Zabawa ruchowa z Kubusiowym Przyjacielem Natury: 
https://kubus.pl/gry-i-zabawy/ruszaj-sie/

3. „Chętnie razem gramy” rysowanie gier – ściganeknawiązujących do ekologii, naszymi pionkami niech będą nakrętki plastikowe.

4. Praca wPiL s.61zadania w zakresie 8 z wykorzystaniem znaku +.

5. Zachęcam do obejrzenia filmu, który pokazuje  jak można wykorzystać plastikowe butelki i zrobić z nich przeróżne cuda.
https://www.youtube.com/watch?v=h0WgF6U8MoQ

Jeśli ktoś z Was przygotuje butelkowe różności chętnie je zobaczę. Swoje pomysły możecie przesłać na adres przedszkolekubus3@gmail.com

6. „Czy gazety służą tylko do czytania?” – zabawa dydaktyczna.

Dziecko i rodzic rzucają do celu kulkami z gazet. Dziecko przelicza ilość celnych rzutów. Odpowiada na pytanie: Kto miał więcej celnych rzutów?
O ile?

 

Pozdrawiam życząc dobrej zabawy!

1.       „Pstryk” – wiersz Juliana Tuwima;

 

Pstryk

Sterczy w ścianie taki pstryczek,
Mały pstryczek-elektryczek,
Jak tym pstryczkiem zrobić pstryk,
To się widno robi w mig.

Bardzo łatwo:
Pstryk - i światło!
Pstryknąć potem jeszcze raz,
Zaraz mrok otoczy nas.
A jak pstryknąć trzeci raz-
Znowu dawny świeci blask.

Taką siłę ma tajemną
Ten ukryty w ścianie smyk!
Ciemno - widno -
Widno - ciemno.

Któż to jest ten mały pstryk?
Może świetlik? Może ognik?
Jak tam dostał się i skąd?

To nie ognik. To przewodnik.
Taki drut, a w drucie PRĄD.
Robisz pstryk i włączasz PRĄD!
Elektryczny bystry PRRRRĄD!
I skąd światło?
Właśnie stąd!

 

A tu możecie posłuchać w wersji śpiewanej:

https://www.youtube.com/watch?v=6QtjbRngb5s

 

rozmowa na temat treści wiersza:


- O kim lub o czym była mowa w wierszu?

- Do czego służy prąd elektryczny?

- Jak to się dzieje, ze prąd dostaje się do naszych mieszkań?

- Czy dzieci mogą się bawić prądem elektrycznym?

- Jakie znaczenia ma prądu w życiu codziennym, zwrócenie uwagi na niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego obchodzenia się z prądem elektrycznym.

 

2.      W jaki sposób  można oszczędzać energię elektryczną?Wyobraźcie sobie, jak by się żyło gdyby nie było prądu? Czy jest to możliwe? – dyskusja z mamą, tatą

 

3.      Praca z Czytanką s.60-61- ćwiczenia w czytaniu.

 

4.      Ćwiczenia w pisaniu po śladzie litery w, W. PiL. S.60

 

5.      Utrwalenie piosenki „Duszki, duszki”.

https://www.youtube.com/watch?v=-6gFXGjkWu4

 

 

22.04.2020

 

1.Dzisiaj zaczniemy od wysłuchania wiersza pt: „Robimy porządki”

 

„Robimy porządki”
autor nieznany

Wszystkie dzieci, nawet duże
Posprzątają dziś podwórze
A dorośli pomagają
Śmieci w workach wyrzucają.


Pierwszy worek jest zielony
Cały szkiełkiem wypełniony
W żółtym worku jest bez liku
Niepotrzebnych już plastików.
A niebieski worek- wiecie
papierowe zbiera śmieci.

My przyrodę szanujemy
Śmieci więc segregujemy
Z ekologią za pan brat
Mama, tata, siostra, brat.
Siostra, mama, tata, brat.

Rozmowa dotycząca wiersza:

- Co postanowiły zrobić dzieci w wierszu?

- Kto im w tym pomagał?

- Co było potrzebne do robienia porządków?

- Jakiego kolory były worki do których dzieci zbierały śmieci?

- Do czego służą worki/śmietniki w kolorze brązowym?

2. Segregujemy odpady:

 

Zapraszam do obejrzenia filmów edukacyjnych

 

https://www.youtube.com/watch?v=-dbWWEVl0tA

 

https://www.youtube.com/watch?v=3B5JRCqt8HU

 

3. Zapoznanie z literą w, W na przykładzie wyrazów: worek, Wanda

 

- podawanie przykładów, w  których występuje głoska „w”

- wyklaskiwanie wyrazów i liczenie sylab np.: ( wo-da) -2

- wyszukiwanie w tekście litery w;W,

- próby odczytywania sylab- praca z K.P.3. 28

 

4. Zabawa z literą W – pisanie kaszą, modelowanie z plasteliny, drucika itp.

 

5. Praca plastyczno- techniczna„Ekoludek”
Z różnych materiałów wtórnych; makulatury, pojemników, pudełek- możecie zaprojektować wymyśloną postać. Przyślijcie nam zdjęcia swoich prac  na adres:
przedszkolekubus3@gmail.com

 

6. Gra w zielone

 

Pytamy dziecko Masz zielone?

Dz. -  Mam.

P. Grasz w zielone_

Dz. – gram.

Zadanie dziecka jest wskazanie zielonego koloru

 

Karta pracy: grafomotoryka-pisanie po śladzie

Nauka pisania w


 

 

 

1. Budzimy nasze ciała
https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

2. „Ziemie mamy tylko jedną” – praca z wierszem Gabrieli Skrzypczak; rozmowa dotycząca treści wiersza, zwrócenie uwagi na pojęcie ochrona środowiska.

 

                                    RATUJMY ZIEMIĘ

 

Ziemię mamy tylko jedną
Więc szanujmy Ją,
Bo cóż z nami stanie się,
Gdy zniszczymy własny dom.

Giną ptaki i zwierzęta,
Giną drzewa w lesie,
Nic nie robiąc, wciąż czekamy
Co nam los przyniesie?

Dość lenistwa – ruszmy razem
I działać zacznijmy,
Żeby żyć móc na tej Ziemi
Więzy zacieśnijmy.

Chrońmy lasy, chrońmy wodę,
Dbajmy o przyrodę,
Uczmy kochać las i łąkę
Pokolenia młode.

 

Rozmowa dotycząca treści wiersza: Co możemy zrobić, aby nasza ziemia żyła jeszcze miliony lat?

(mniejsze zużycie energii, wody, worków foliowych; świadome  zakupy, niemarnowanie jedzenia, życie w duchu #zerowaste . Sadzenie roślin, drzew, zasadzenie lasu

 

3. .„Sadzimy las”, – zabawy matematyczne doskonalące umiejętność dodawania i przeliczania
w zakresie 8. Prezentacja znaku „+” – praca z KP 3.27.

 

4. Zabawy z liczeniem:

 

- W skrzynce na balkonie zasadzono 5 bratków i 3 stokrotki. Ile razem zasadzono kwiatów? (5 i 3 = 8)

dzieci  literę  i zastępują znakiem „+”

- W parku na klombie zasadzono 3 prymulki, 4 fioki i 1 żonkila. Ile razem kwiatów zasadzono?

 (3 i 4 i 1 = 8) dzieci literę  i  zastępują znakiem „+”

5. Osłuchanie z piosenką „Duszki, duszki” sł. Dorota Gellner, muz. Aleksander Pałac
https://www.youtube.com/watch?v=wUfDQQFMhII

Karty pracy do pokolorowania

 

1.       Poranna rozgrzewka
https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

2.       Na początek zachęcam do dyskusji z dzieckiem „Dlaczego człowiek powinien żyć w zgodzie z przyrodą? Co możemy zrobić, żeby żyło nam się lepiej” „Jak pomóc naszej planecie?

3.       Wysłuchanie wiersza:„Mali strażnicy przyrody”

Dziś ekologia modne słowo,
przyrodę wszyscy chcemy mieć zdrową.
Jej strażnikami się ogłaszamy,
od dziś przyrodzie my pomagamy!


Gdy ktoś bezmyślnie papierek rzuci,
musisz takiemu uwagę zwrócić.
Nie można przecież bezkarnie śmiecić,
to wiedzą nawet przedszkolne dzieci.


Nie wolno łamać gałęzi drzew,
bo pięknie płynie z nich ptasi śpiew.
A kiedy bocian wróci z podróży,
gniazdo niech znajdzie, na nie zasłużył.


Pozwól dżdżownicy do ziemi wrócić,
po co jej dzieci mają się smucić.
Niech barwny motyl siada na kwiatach,
żyje tak krótko, niech wolny lata.


A zimą nakarm głodne ptaki,
sikorki, wróble, wrony, szpaki.
Powieś na drzewie karmnik mały,
będą ci wiosną za to śpiewały.


Choć ekolodzy jeszcze z nas mali
uczyć będziemy tego wandali.
Matka natura nam, wynagrodzi,
jeśli z przyrodą będziemy w zgodzie

 

Rozmowa dotycząca treści utworu:

Co to jest ekologia?;

Co to znaczy zachowywać się ekologicznie?

Co możemy zrobić dla przyrody?

4.        A teraz zamienimy się w MałychEkologów i z dostępnychmateriałów np. gazety, karton, materiał przygotowujemy plakaty ekologiczne. Możemywykorzystać hasła takie jak np.: „Nie śmieć!”, „Szanuj przyrodę!”, „Oszczędzaj wodę! „Segreguj odpady ! Dobre rady na odpady! Itp.

5.       Praca z Wyprawką 35-37 gra Piotruś kartami z ilustracjami drzew i ich owoców

 

W kontakcie z naturą - dla dzieci – film edukacyjny

https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

Detektyw  Łodyga „Wielkie coś”

https://www.youtube.com/watch?v=O-4xarOB5FY

 

Karta pracy : pokoloruj rysunek