Pszczółki

Kacik czytelniczy- założenie w domu kącika książki lub przegladanie książek już w istniejącym kaciku- dzieci ogladająksiązki,rozmawiają o nich,oglądają ilustracje w książkach.Przygotowanie wspólnie z rodzicami napisu Moje ksiązki- przeliczanie wyrazów w zdaniu,dzielanie wyrazu na sylaby,głoski.

 

„Skaczące żabki” – zabawa skoczna. Dziecko naśladuje skoki żab. Na sygnał gwizdka siada w siadzie skrzyżnym i naśladuje rechot żab. Na kolejny sygnał ponownie zaczyna skakać.

 

„Strażnik książek” -rozmowa na temat treści opowiadania Magdaleny Zawadzkiej
W ogromnym zamku mieszkał tajemniczy czarodziej .Ludzie mawiali, że to najmądrzejszy człowiek na świecie i zawsze potrafi znaleźć radę. Pewien rybak ,z którego śmiano się we wsi, że jest najgłupszy ze wszystkich rybaków ,postanowił udać się do niego i poprosić o pomoc.
-Skoro jest taki mądry to na pewno wie, jak przestać być głupim-powiedział rybak i wyruszył w drogę.
Wędrowali wiele dni aż dotarł do wielkiego zamczyska o ostrych wieżach i grubych murach.
Zapukał w bramę.
-Kto tam?-odezwał się jakiś głos
-To ja !Chcę wejść, wpuść mnie!-zawołał rybak.
-Nie jesteś zbyt grzeczny ,idź sobie-odparł głos.
Rybak zanocował w lesie i wrócił rano. Znów zapukał i znowu usłyszał;
-Kto tam?
-Proszę ,wpuść mnie!
Wtedy brama otworzyła się ze zgrzytem, a na progu stanął czarodziej we własnej osobie.
-Witaj ,wejdź proszę i powiedz ,co cię sprowadza.
Rybak podziękował i opowiedział o swoim zmartwieniu. Czarodziej uśmiechnął się i zaprowadził gościa do głównego holu. Pod ścianami stały niezliczone regały, na których były miliony książek.
-Oto rada na Twój kłopot-powiedział czarodziej.Rybak nie mógł uwierzyć, że na świecie istnieje tyle książek.
-Co ja mam zrobić?-zapytał przestraszony.
-Zacznij się uczyć .Weź jedna książkę ,przeczytaj ją ,a potem weź drugą i kolejną .Kiedy przeczytasz wszystkie ,będziesz mądrzejszy ode mnie.
-Ale przecież ty jesteś najmądrzejszy na świecie.
-O nie!-zaprzeczył czarodziej. Tak myślą tylko ci, którym nie chce się uczyć. Zapewniam cię, że jeśli się postarasz, możesz stać się o wiele mądrzejszy. Rybak został u czarodzieja i wiele lat czytał księgi. A kiedy czarodziej odszedł, zajął jego miejsce w zamku i strzegł ksiąg dla kogoś innego, kto zechce przyjść, by się uczyć.

 

Dziecko udziela odpowiedzi na poniższe pytania:
1.Dlaczego rybak postanowił odszukać czarodzieja?
2.Dokąd czarodziej zaprowadził rybaka i jaką dał mu radę?
3. Co zrobił rybak?
4.Jak zakończyła się ta historia?
5.Dlaczego powinno się czytać książki?
6.Dlaczego ważne jest, aby umieć dobrze czytać ?
7.Do czego służą książki?

 

 Zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KART PRACY NR 4 STR. 1

Dziecko ma przed sobą różne rodzaje książek – encyklopedie, książki popularnonaukowe, podręczniki, książki z bajkami, albumy, książki pisane alfabetem Braille’a. Dzieci próbują posegregować książki według rodzaju. Rodzic zadaje pytanie: Jak czytają, jak uczą się dzieci, które nie widzą (są niewidome)? Dziecko podaje swoje pomysły. Rodzic pokazuje (zdjęcie z Internetu) jak wygląda taka książka i w jaki sposób odczytuje się wyrazy.

 

 

Drodzy Rodzice!


W bieżącym tygodniu, zgodnie z podstawą programową omawiamy tematykę
,,KTO TY JESTEŚ’’. Przypominamy również, że realizujemy materiał z podręczników. W związku z tym, iż nie wszyscy rodzice odebrali od wychowawców podręczniki dla dzieci umieszczamy strony kart do wydruku
z internetu. Prosimy śledzić ogłoszenia, gdzie podamy możliwość odbioru podręczników dla dzieci, część 4.

 

Gorąco zachęcamy, aby dzieci w celu umilenia sobie czasu spędzanego
w domu korzystały z pasma edukacyjnego "Wesoła nutka" dla najmłodszych
w TVP2, które emitowane jest o godz.11.05. oraz programów edukacyjnych dla dzieci proponowanych na kanale TVP ABC. Znajdziecie tam Państwo wiele ciekawych treści, które również sprzyjają wszechstronnemu rozwojowi Waszych dzieci!

 

27.04.2020r.

 

„Ojczyzna” – słuchanie wiersza Włodzimierza Domeradzkiego; nauka wiersza na pamięć.

 

Wszystko dokoła:
dom i przedszkole,
fabryczne dymy, żelazna kolej,
kwiaty przy oknie,
klon koło bramy,
słoneczny uśmiech kochanej mamy…
I las co cieniem dzieci zaprasza –
wszystko to POLSKA,
Ojczyzna nasza
.

 

 Tworzenie słownika pojęć związanych ze słowem Polska, wyjaśnienie pojęcia ojczyzna.

 

Kto ty jesteś? - Film edukacyjny dla dzieci – Lulek.tv

 

https://www.youtube.com/watch?v=58IaxG-4S3M

 

W oparciu o film staramy się wytłumaczyć dziecku Gdzie mieszkamy,jakiej narodowości jesteśmy, co to znaczy być patriotą- nazywa ojczyznę, – rozpoznaje kształt mapy Polski, – rozpoznaje i wyróżnia symbole narodowe: hymn, godło,

Fl aga, język polski.

 

Serdecznie zapraszamy Pszczólki do wspólnych wygibasów. Zachęcamy do zaangażowania w ćwiczenia całej rodziny!

DUŻY I MAŁY SKOK – Wygibasy z naszej klasy - piosenka dla dzieci, dziecięce hity!

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

 

„Polskie stroje ludowe” – zabawa dydaktyczna; poznanie różnych strojów oraz stroju z naszego regionu . Aby zapoznać dzieci ze strojami proszę o wyszukanie w  google : Stroje ludowe i następnie wejście w grafikę. Zwracamy uwagę dzieci na ubiór dawniej i dziś,na kolorystykę, falbanki,kwiaty, czepce,buty  itd.

Praca w Kartach pracy nr. 3.  str.29 – dopasowywanie zdań do obrazka, ćwiczenia w czytaniu.

 

Karta pracy do druku

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/godlo-polski

 

http://www.darmowe-kolorowanki.ugu.pl/polskie-stroje-ludowe-kolorowanki/

 

Zabawa w samolot

.Dziecko stoi z rękami wykręconymi na boki, a następnie zachęcamy je, aby kręciło się przez około 10-20 sekund. Następnie samolot ląduje czyli przestaje się kręcić. Za chwilę znów startuje i kręci się w drugą stronę. Zabawę powtarzamy kilka razy, wykonując krótkie przerwy, aby dziecko nie miało zawrotów głowy.To proste ćwiczenie ruchowe rozwija  mózg, stymuluje koncentrację i pozwala usprawniać równowagę.

Youtube -film ;

IPNtv Kraków - Polskie Symbole Narodowe - Polak Mały

https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A

Na dobranoc czytamy dzieciom  legendę:

 

 „Legenda o Lechu, Czechu i Rusie” – wdrażanie do uważnego słuchania tekstu czytanego, omówienie treści legendy. Ej jest link do stony z tekstem legendy.

 

http://www.sredniawies.pl/czulnia2/legenda2.htm