Pszczółki

W gospodarstwie

1.Zaczynamy od zabawy ruchowo-naśladowczej „Pracowity dzień rolnika” dziecko naśladuje polecenia wydawane przed rodzica np. sianie zboża, sadzenie warzyw, pielenie grządek, zbieranie owoców, koszenie zboża

2. W zagrodzie

Autor: Bożena Forma

 

Wstawać wszyscy wstawać,
dzionek się zaczyna.
Słoneczko już świeci
to dobra nowina.

Gospodyni Magda
z łóżka wyskakuje.
Krząta się po domu,
czasu nie marnuje.

Już czekają kury,
kaczki i perliczki.
Kogut, kilka gęsi,
indor i indyczki.

Gospodyni w wiadrach,
czystą wodę niesie.
Ptactwu sypie karmę,
głodne wszystkie przecież.

Wypuszcza z obory
krowę i barana,
niech na łące trawę
skubią już od rana.

Jak to gospodyni
dba o swą zagrodę,
zawsze bardzo chętnie
pokazać wam mogę
.

Rozmowa dotycząca treści wiersza:
Kto jest bohaterem wiersza?
Co od rana robi gospodyni Magda?
Jak myślicie, gdzie mieszka gospodyni Magda?

3. Dopowiedz i zrób:
Powiedz: prosię i podrap się po……  /nosie/
Powiedz: kon i wyciągnij do mnie…../dłoń/
Powiedz: krowy i dotknij palcem……/głowy/
Powiedz: króliczki i nadmij………./policzki/
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem…../brzuszka/

4. Piosenka „Rolnik sam w dolinie’
https://www.youtube.com/watch?v=0Iw20CK9Wz4

5. Karta pracy do wykonania