Prosiaczki

 

 „Zabawy z Tupem” – zabawa ruchowa kształtująca spostrzegawczość słuchową z wykorzystaniem tekstu.

Dziecko na słowo Tup – podskakuje, zaś na słowo przedszkole obraca się dookoła własnej osi. Osoba dorosła czyta dziecku tekst:

W naszym przedszkolu jest bardzo wesoło. W naszych salach jest dużo zabawek i jest Tup. Razem z Tupem przez cały rok poznawaliśmy ciekawe rzeczy, wiele umiemy i już po wakacjach pójdziemy do starszej grupy. Przedszkole będzie na nas czekało, Tup też będzie tęsknił za nami, tak jak my za Tupem. Nasza Pani powiedziała, że w przyszłym roku Tup również zagości w naszej sali i będzie z nami poznawał nowe rzeczy. Przedszkole to fajne miejsce, nikt w nim nie płacze, wszyscy razem się bawią.

Dorosły może opowiedzieć dzieciom swój własny tekst.

 

 

„Pociąg krasnoludków” – osłuchanie z piosenką

 

https://www.youtube.com/watch?v=M81ivDNUqh0

 

 

„W górach” – praca z obrazkiem – opowiadanie o sposobach spędzania czasu wolnego

Dziecko opisuje wygląd gór, ich kształt, kolory oraz sposób spędzania czasu wolnego.

Dorosły pokazuje dziecku zdjęcia gór lub można obejrzeć filmik

https://www.youtube.com/watch?v=oGjfOzvojwg&t=13s&fbclid=IwAR1QwaOPCpzby2HF-L3AWHQOy1BAvVBGFPeofbyY0lbLbq8uUOTqHTiUkCw

 

„Pociągi jadą w góry” – zabawa ruchowa pobudzająco-hamująca

 

Dziecko bawi się w pociąg, do zabawy może zaprosić rodzeństwo albo nawet zabrać maskotkę. Podczas zabawy udaje odgłosy i ruchy pociągu. Gdy dorosły np. klaszcze wybijając  szybki rytm, rusza pociąg pospieszny, gdy średni – pociąg osobowy, a gdy wolny – pociąg towarowy.

 

 

 

„Jedziemy nad morze”   -  22.06.2020  ( poniedziałek ) .

 

„Jaka to melodia” – zagadki słuchowe i śpiewanie dotychczas poznanych piosenek.  Osoba dorosła włącza piosenkę, a zadaniem dziecka jest odgadnąć jak najszybciej jaka to piosenka, podobnie jak w popularnym programie „Jaka to melodia”. Poniżej znajdują się linki do poznanych już piosenek. Można oczywiście puścić też inne piosenki znane dziecku i wspólnie pośpiewać. Proszę zwrócić uwagę na prawidłową postawę dziecka podczas śpiewania.

 

Pac gruszka do fartuszka

 

https://www.youtube.com/watch?v=5O1EINw9pXc

 

https://www.youtube.com/watch?v=KMfo4NKfwzw

 

Burak i cebulka

 

https://www.youtube.com/watch?v=aYjTbkFWoi0

 

Głowa ramiona kolana pięty

 

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

 

Kolorowe kredki

 

https://www.youtube.com/watch?v=fWELNWWycOU

 

Miś i Margolcia - Śniadanko baranka

 

https://www.youtube.com/watch?v=PhkxYxtsa1k

 

 

 „Na plaży” -  praca z wierszem I. Ratajczaka

 

Pytania dotyczące treści: Gdzie można zbudować zamek z piasku? (warto naprowadzić dziecko – można wykorzystać obrazek przedstawiający plażę i bawiące się dzieci); Co wykorzystujemy do budowy takiego zamku?

 

Na plaży

Józef Ratajczak

 

Chlapu-plastu, już od brzasku

Budujemy miasto z piasku.

Piękne miasto nad miastami,

W jakim nie mieszkamy sami.

Domy barwne, aż nad podziw,

Fruwa się w nich, czy też chodzi?

Można by tu żyć wspaniale,

Gdyby deszcz nie padał wcale.

 

 

„Muszelki i kamyki” – zabawa dydaktyczna – układanie rytmów 2- i 3-elementowych. Dorosły gromadzi materiał przyrodniczy ( np. kamienie i muszelki , układa z dzieckiem rytmy – najpierw dorosły, później dziecko.  ( np. kamień , muszelka, kamień muszelka itd.) Wszyscy razem sprawdzają poprawność wykonania zadania.

 

Bajkoterapia – czytanie dziecku bajki