Prosiaczki

 

 

„Echo rytmiczne” - ćwiczenia słuchowe – wypowiadanie zrytmizowanego teksty w połączeniu z ruchem

Tup tu, Tup tam

Dobrze Tupa znam.

 

Brud w powietrzu, brud też w lesie,

Brud w piosenkach wiosna niesie.

Ale koniec, ale basta!

Niechaj brudem ktoś inny zarasta!

My już o tym pamiętamy,

Ziemi zniszczyć już nie damy! 

 

        Klaskanie z równoczesnym recytowaniem tekstu;

        Równoczesne maszerowanie i recytowanie tekstu;

        Równoczesne klaskanie, maszerowanie  z recytacją tekstu;

        Można zaśpiewać tekst na melodię znaną dzieciom

 

„Wszędzie czysto” - słuchanie wiersza I.R. Salach

Po wysłuchaniu wiersza osoba dorosła zadaje pytania dotyczące treści: Kto nie lubi brudu?; Od kogo zależy to, aby nasz świat był czysty?; Co my możemy zrobić, aby nasze środowisko było czyste? dorosły tłumaczy znaczenie pojęcia środowisko.

 

Wszędzie czysto

Iwona Salach

 

Czysty dom i czysty ogród,

w lesie czysto, w polu też.

Czysta rzeka i jezioro,

samo zdrowie wierz mi, wierz.

 

Brudu nie chce widzieć

wcale ani morze, ani niebo.

 Taką cichą mam nadzieję,

nie wiecie dlaczego?

 

Bo od kogo to zależy,

aby czysty był nasz świat.

By ptak śpiewał, strumyk szemrał,

by w ogrodzie zakwitł kwiat?

 

„Wszędzie zielono” praca plastyczna – malowanie zielona farbą plakatową wg pomysłu dzieci. Ciekawa zabawa, którą dzieci bardzo lubią. Wystarczy biała kartka, zielona farba, jak to możliwe to jasna i ciemna, ( można zmieszać z białą lub czarną farbą aby uzyskać różne odcienie zielonego) pędzelek i do dzieła. Niech dziecko rysuje co mu wyobraźnia podpowiada

Temat dnia 20.04.2020 CZYSTO WOKÓŁ NAS

 

„Bałagan” - zachęcam do przeczytania dziecku wiersza  I.R. Salach. Dorosły zadaje pytania dotyczące treści: Co się stało w przedszkolu?; Kto tak nabałaganił?; Czy przedszkolaki pomogły posprzątać pani woźnej?

 

„Bałagan”

Iwona Salach

Do przedszkola idą dzieci,

każde wnosi sporo śmieci.

Błoto na podłogę ścieka,

chociaż wycieraczka czeka.

Piasek zgrzyta pod nogami,

spadł z bucików małej Ani.

A to rzeczy niesłychane

by żyć w zgodzie z bałaganem.

 To dopiero przedszkolacy,

czy się boja ciężkiej pracy?

Nie, już szkody naprawiają,

pani woźnej pomagają.

 

„Sprzątamy zabawki” - zabawa dydaktyczna. Należy przygotować zabawki w kilku kolorach. Dorosły gromadzi zabawki: samochody, klocki, lalki, wózki – miesza je.  Prosi dziecko, aby spośród zabawek wybrało i położyło na półkę: – wszystkie czerwone zabawki; – wszystkie żółte zabawki; – wszystkie zielone zabawki; – wszystkie lalki; – wszystkie klocki; – wszystkie samochody; – wszystkie czerwone lalki; – wszystkie zielone samochody; – wszystkie żółte klocki itd

 

„Jestem samodzielny” - gorąco zachęcam aby podczas posiłków zachęcać dziecko do samodzielnego jedzenia łyżeczką i picia z kubka. Proszę zwrócić uwagę na prawidłowe trzymanie łyżeczki i kubka.

 

„Rób to co ja” - zabawa naśladowcza

Dorosły naśladuje: zamiatanie podłogi, wycieranie kurzu, mycie okien, pranie ręczne, trzepanie dywanów itp. Zadaniem dziecka jest odgadnąć, co to za czynność i pokazać ją. Później rolę prowadzącego może przejąć dziecko.