Prosiaczki

 

„Kolory” – zabawa zręcznościowa. Jedna osoba rzuca piłkę do  dziecka, wypowiadając nazwę koloru – zadaniem dziecka jest złapać piłkę na wszystkie kolory, oprócz koloru zielonego

 

„Letnia piosenka” -  praca z wierszem Z. Beszczyńskiej

Z. Beszczyńska


Po zielonej łące
skakały zające
po zielonej murawie
przechadzały się pawie
przez zielone trawniki
cwałowały koniki
a w zielonym lasku
po żółciutkim piasku
przystając co krok
spacerował
miał złociste oczy
miał srebrny warkoczyk
miał czerwony frak
śpiewał sobie tak:
po zielonej łące
skakały zające ....

 

Po wysłuchaniu utworu osoba dorosła  zadaje pytania dotyczące treści . Kto skakał po zielonej łące?; Kto przechadzał się po zielonej murawie – trawie?; Kto cwałował przez zielone trawniki?; Kto spacerował po zielonym lasku?; Jak wyglądał smok?; Co robił smok?; Jakiego koloru było dużo w tym wierszu?

 

,,Wakacje Tupa” – praca z KP 35. Kolorowanie obrazka wg wzoru na karcie pracy.

Można też pokolorować dowolną kolorowankę np.

https://www.e-kolorowanki.eu/kolorowanki-lato/

 

 

 

„Kolorowe kredki” – śpiewanie piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=fWELNWWycOU

 

Kolorowe kredki w pudełeczku noszę;
Kolorowe kredki bardzo lubią mnie;
Kolorowe kredki, kiedy je poproszę,
Namalują wszystko to, co chcę!

Namalują domek,
I na płocie kota,
I wesołe słonko
Na pochmurne dni!
A gdy w kosmos lecieć
Przyjdzie mi ochota,
Prawdziwą rakietę
Namalują mi!

Kolorowe kredki w pudełeczku noszę;
Kolorowe kredki bardzo lubią mnie;
Kolorowe kredki, kiedy je poproszę,
Namalują wszystko to, co chcę!

Kiedy jestem smutny
Zawsze mnie pocieszą,
siadamy przy stole
I one, I ja!
Malują cudaki,
Małpkę taką śmieszną,
Słonia na huśtawce
I w rakiecie lwa!

 

1.           „Nożyczkami rachu-ciachu” – zabawy z nożyczkami – nauka prawidłowego trzymania nożyczek i posługiwania się nimi, wyrażanie radości z wykonanej pracy.

Proponujemy dać dziecku kolorowe kartki papieru( mogą być zwykłe białe albo bardzo dobrze sprawdzą się gazetki reklamowe ze sklepów) i niech dziecko wycina sobie w dowolny, bezpieczny sposób.

 

2.                  „Pożar” –  praca z wierszem W. Broniewskiego

 

Gwałtu, rety! Dom się pali!

Już strażacy przyjechali.

 Prędko wleźli po drabinie

i stanęli przy kominie.

Polewają sikawkami

ogień, który jest pod nami.

Dym i ogień bucha z dachu,

ale strażak nie zna strachu,

choć gorąco mu okropnie,

wszedł na górę, już jest w oknie

 i ratuje dzieci z ognia,

Tak strażacy robią co dnia.

 

Po wysłuchaniu utworu osoba dorosła zadaje pytania dotyczące treści: O kim opowiada ten wiersz?; Co robili strażacy?; Co się paliło?; Kogo uratował strażak?; Czy strażacy są odważni?; Czy każdy może zostać strażakiem?; Jak wygląda wóz strażacki?

 

3.           ,,Pali się!” – zabawa ruchowa. Osoba dorosła wręcza dziecku skakankę – wąż strażacki. Dziecko jest strażakiem. Na hasło: Pożar!  Naśladuje  dźwięk syreny strażackiej i gasi pożar wężem strażackim. Na hasło: Pożar ugaszony!, strażacy wracają do bazy – czyli do miejsca wcześniej wyznaczonego.

 

4.            „Naśladujemy różne zawody” – zabawa naśladowcza. Osoba dorosła pokazuje dziecku różne miny i gesty, np.: uderzanie kilofem, zamiatanie, odkurzanie, zmywanie naczyń, obcinanie włosów, nawlekanie igły nitką itd. Dziecko ma naśladować  i powiedzieć, z jakim zawodem kojarzy się im dana czynność.

 

5.           ,,Wóz strażacki” – wykonanie zadania z WP2, 29. Pokolorowanie wozu strażackiego i złożenie go z pomocą osoby dorosłej.

           Jeśli ktoś nie ma tej karty w domu lub ma ochotę na dalszą zabawę w strażaka

            polecam wyklejanie plasteliną wozu strażackiego.

 

            https://lecibocian.pl/karty-pracy-dzien-strazaka-wyklejanka-dla-dzieci/