Prosiaczki

„Jedziemy nad morze”   -  22.06.2020  ( poniedziałek ) .

 

„Jaka to melodia” – zagadki słuchowe i śpiewanie dotychczas poznanych piosenek.  Osoba dorosła włącza piosenkę, a zadaniem dziecka jest odgadnąć jak najszybciej jaka to piosenka, podobnie jak w popularnym programie „Jaka to melodia”. Poniżej znajdują się linki do poznanych już piosenek. Można oczywiście puścić też inne piosenki znane dziecku i wspólnie pośpiewać. Proszę zwrócić uwagę na prawidłową postawę dziecka podczas śpiewania.

 

Pac gruszka do fartuszka

 

https://www.youtube.com/watch?v=5O1EINw9pXc

 

https://www.youtube.com/watch?v=KMfo4NKfwzw

 

Burak i cebulka

 

https://www.youtube.com/watch?v=aYjTbkFWoi0

 

Głowa ramiona kolana pięty

 

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

 

Kolorowe kredki

 

https://www.youtube.com/watch?v=fWELNWWycOU

 

Miś i Margolcia - Śniadanko baranka

 

https://www.youtube.com/watch?v=PhkxYxtsa1k

 

 

 „Na plaży” -  praca z wierszem I. Ratajczaka

 

Pytania dotyczące treści: Gdzie można zbudować zamek z piasku? (warto naprowadzić dziecko – można wykorzystać obrazek przedstawiający plażę i bawiące się dzieci); Co wykorzystujemy do budowy takiego zamku?

 

Na plaży

Józef Ratajczak

 

Chlapu-plastu, już od brzasku

Budujemy miasto z piasku.

Piękne miasto nad miastami,

W jakim nie mieszkamy sami.

Domy barwne, aż nad podziw,

Fruwa się w nich, czy też chodzi?

Można by tu żyć wspaniale,

Gdyby deszcz nie padał wcale.

 

 

„Muszelki i kamyki” – zabawa dydaktyczna – układanie rytmów 2- i 3-elementowych. Dorosły gromadzi materiał przyrodniczy ( np. kamienie i muszelki , układa z dzieckiem rytmy – najpierw dorosły, później dziecko.  ( np. kamień , muszelka, kamień muszelka itd.) Wszyscy razem sprawdzają poprawność wykonania zadania.

 

Bajkoterapia – czytanie dziecku bajki