Prosiaczki

O Koziołku Matołku – oglądanie filmu lub książki z ilustracjami przedstawiającymi koziołka Matołka

Zapoznanie się z postacią Koziołka Matołka

Gimnastyka buzi i języka” – usprawnianie narządów mowy poprzez ćwiczenia oddechowe oraz ćwiczenia języka i warg.

  • Uciekające główki kapusty” – ćwiczenia oddechowe. Dzieci nabierają powietrze nosem do brzucha, a następnie wypuszczają je buzią, dmuchając na małe kawałki waty. Starają się je przesunąć.

  • – „Mała kózka” – ćwiczenia ortofoniczne. Dzieci naśladują odgłosy wydawane przez kozę – meee.

  • Przysmaki kózki” – ćwiczenia języka i policzków. Dzieci udają gryzienie trawy, a następnie jej przeżuwanie z zamkniętymi ustami.

Jestem samodzielny” - kształtowanie samodzielności – podejmowanie prób samodzielnego ubierania się. Mimo że, rzadko wychodzimy z domu, to i tak można poćwiczyć ubieranie i rozbieranie butów, ubrań.

Zabawy z piosenką” - śpiewanie zwrotki piosenki Ribidibi - Rafał Brzozowski

raz cicho, raz głośno.