Prosiaczki

1. Proponujemy naukę wiersza „Ogrodnicy”

„OGRODNICY”

I. Salach

Idą, Ida ogrodnicy. Tup!

Niosą grabki i łopatki. Hej!

Będą spulchniać ziemię,

aby lekko było jej.

Puk, puk, puk łopatką.
Szu, szu, szu grabkami.
Tryśnie woda z koneweczki
na nasze grządeczki.

 

2.„Wiosenne porządki w domu” - zabawa naśladowcza. Dorosły wykonuje ruchy naśladujące: zamiatanie podłogi, wycieranie kurzu, mycie okien, pranie itp. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie co pokazuje osoba dorosła i naśladowanie go. Potem dzieci mogą pokazywać wymyślone przez siebie czynności, a osoba dorosła odgaduje.

3. „Czego brakuje?” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Polecamy usiąść wygodnie z dzieckiem na dywanie. Dorosły rozkłada przed dzieckiem 3 lub 4 różne przedmioty np. piłkę, klocek, cebulę. Dziecko przez chwile przygląda się w jakiej kolejności są ułożone przedmioty. Dziecko zamyka oczy lub się odwraca, a osoba dorosła zmienia ułożenie przedmiotów lub zabiera jeden. Kiedy dziecko się odwróci, odgaduje co zmieniło kolejność albo czego brakuje.