Prosiaczki

25.03.2020

1.     Zachęcamy do rozpoczęcia dnia od krótkich porannych zabaw ruchowych

- „Ogrodnik” - dzieci maszerują w miejscu. Dorosły mówi jakie czynności wykonuje ogrodnik, natomiast dzieci ilustrują je ruchem

- „Pisanki” - dzieci robią pajacyki, na słowa osoby dorosłej Pisanki robią siad skulony.

 

  1. „Marcowy ogródek” - malowanie farbami plakatowymi ogródka lub wiosny wg pomysłu dzieci
  2. „Odczytywanie szeregów” - zabawa dydaktyczna. Dorosły ustawia w szeregu przybory służące do prac porządkowych w domu – najlepiej, aby były to szeregi najpierw dwu-, później trzy- a na końcu czteroelementowe np.

wiadro, gąbka

wiadro, gąbka, szufelka

wiadro, gąbka, szufelka, szczotka

Dzieci starają się zapamiętać ich ustawienie. Następnie osoba dorosła zmienia kolejność przedmiotów, zadaniem dzieci jest wychwycić różnice i ustawić w pierwotnym położeniu. Warto też za każdym razem przeliczyć ile jest przedmiotów.

 

  1. Zachęcamy do posłuchania i zaśpiewania piosenki Fasolek „ Wiosna w ogródku”

https://www.youtube.com/watch?v=gpZElYqu1Ag

Fasolki „ Wiosna w ogródku”

 

Grabie i łopaty zimą spały w szopie
Wiadomo , że wtedy grządek nikt nie kopie.
Nagle przyszła wiosna na dwór je wygnała,
Kiedy pracowały ,ona planowała .
Ref: Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie .
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie .
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa ,
Kwiaty będą kwitnąć , ptaki będą śpiewać.
2. Słońce grzać zaczęło z coraz większą mocą .
Grabie i łopaty męczą się i pocą.
Taczki i konewki także się zwijają
Wszyscy pani wiośnie dzielnie pomagają.
Ref: Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie .
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie .
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa ,
Kwiaty będą kwitnąć , ptaki będą śpiewać. (x2)