Kubusie

 

Zabawy w kąciku: lalek, samochodowym

 

1.Gimnastyka buzi i języka „Konik”.

Jedzie koń po bruku, stuka – stuku, Puku. (kląskanie językiem ze zmianą tempa)

Konik woła iha – ha. Czy potrafisz tak jak ja? (powtarzanie iha, ha)

Raz jedzie powoli, a raz galopuje.

Ten dźwięk słyszy każdy i go naśladuje. (kląskanie językiem)

 

2.”Koń i źrebię”-omówienie obrazka.

„Co widzisz na obrazku?” – próba wypowiadania się krótkimi zdaniami.

  

 

3.Kalambury – w  zabawie za pomocą gestów dziecko na zmianę z rodzicem musi  pokazać zwierzątko z wiejskiego podwórka

 

Krowa  -  30 marzec 2020  -  poniedziałek

 

Zachęcanie  dziecka  do  wspólnych zabaw tematycznych np. w dom , do korzystania z gier planszowych i układania puzzli

 

1.„Łaciata krowa” – zabawa plastyczna.

Na kontur krowy ( załącznik 1 ) dziecko nakleja  kawałki czarnego papieru, które wcześniej samodzielnie wydziera .

 

2.„Co słychać na podwórku?” – rozwiązywanie zagadek.

 

Czasami jest szara, lecz najczęściej biała.

 Nie każdy by odgadł, gdyby nie gęgała. (gęś)

 

Uwielbia się kąpać, krótkie nóżki ma.

 Na pewno odgadniesz, gdy powiesz: kwa, kwa… (kaczka)

 

Nigdy się nie czesze, choć ma piękny grzebień.

Rano głośno pieje, w dzień z kurami grzebie. (kogut)

 

Jest szybki i silny, w skromnej stajni mieszka.

Kiedy mu jest smutno głośno rży i wierzga. (koń)

 

Kiedy się w oborze do syta nie naje,

 wtedy głośno ryczy i mleka nie daje. (krowa)

 

Nie darmo ją człowiek zachęca i prosi –

chociaż głośno gdacze, złotych jaj nie znosi. (kura)

 

Z jej runa powstają sweterki wełniane,

 a swojego męża nazywa baranem. (owca)

 

3.„Krowa – zwierzę pożyteczne”-rozmowa  z dzieckiem o produktach, które powstają z mleka. Szukanie produktów mlecznych w swojej kuchni.