Kubusie

 1.„Na morzu” – – rozmowa na podstawie obrazka z Księgi zawodów. Dzieci słuchają wiersza recytowanego przez R.:

 Marynarz

Zbigniew Dmitroca

 

 Pan marynarz na okręcie

Musi zawsze mieć zajęcie.

Musi cały czas pracować,

Żeby z nudów nie zwariować

 

R. zadaje dzieciom pytania:

Kto pracuje na okręcie?;

Co robi marynarz?;

Jak wygląda marynarz w mundurze?.

Następnie wykonują polecenia z Księgi zawodów – odszukują wszystkie koła. W dalszej części R. prezentuje dzieciom ilustracje przedstawiające łodzie motorowe, żaglowe, statki żaglowe, parowce, nowoczesne statki pasażerskie itp. dzieci przyglądają się obrazkom i wskazują różnice i podobieństwa pomiędzy nimi.

 

2.„Piaskowe budowle” – zabawy w piaskownicy. . Dzieci budują zamki z piasku, robią babki, wykorzystując wiaderka, łopatki i foremki.

 

3.„Co tonie, co pływa” – zabawa badawcza.

R. przygotowuje dużą miskę z wodą i różne przedmioty, m.in. korki, klocki plastikowe, drewniane, korę, kartkę papieru, stateczek papierowy, łyżkę metalową, kawałki sztucznych materiałów (pianka, gąbka) itp. Dzieci kolejno wrzucają do wody zgromadzone przedmioty i obserwują zachodzące zmiany. Snują przypuszczenia dlaczego jedne przedmioty toną, a inne nie.

 

4.Praca z KP2., 30 – tworzenie zbiorów o wskazanej liczbie elementów.