Kubusie

PROPOZYCJE  ZAJĘĆ I ZABAW z rodzicami  DLA DZIECI 4 LETNICH  „Kubusie”

Marzec

 

 

Tydzień   23.03-27.03

Temat kompleksowy: „Witamy wiosnę”

 

Wiersz do nauki z mama, tatą

„Wiosna tuz, tuż”

Już ozimina szumieć zaczyna,

 że nie powróci mróz.

I po tym można od razu poznać,

Że wiosna jest tuż, tuż.

 

Śpiewa skowronek, dźwięczy jak dzwonek,

Że gniazdo ma wśród zbóż.

I po tym można od razu poznać,

Że wiosna jest tuż, tuż

 

Krążą nad domem boćki znajome,

Goście zza siedmiu mórz.

I po tym można od razu poznać

że wiosna jest tuż, tuz.

 

Zabawa ruchowa z piłką: (dziecko mając w reku piłkę, próbuje ją podrzucać do góry i łapać z jednoczesną recytacja wiersza)

Kipi kasza, kipi groch

Lepsza kasza niż ten groch.

Bo od grochu boli brzuch,

A po kaszy będzie zdrów.

 

Kalambury – w tej zabawie za pomocą gestów musimy pokazać np. tytuł bajki, postać z bajki, czynność, zwierzątko.

 

MARZANNA – wspólne wykonanie kukły z dostępnych w domu materiałów.

Marzanna to kukła, która stanowi ucieleśnienie negatywnych cech zimy. Zazwyczaj ubrana w kolorowy strój, która zwiastuje nadchodzącą  wiosnę.

 

Zabawa matematyczna.  Zabawa ruchowa z użyciem kostki do gry.. Dziecko wykona ćwiczenia ruchowe, zgodne z ilością wyrzuconych i policzonych przez siebie oczek.


Tydzień   30.03-03.04

 

Temat kompleksowy: „Wiosna na parapecie”

 

 

Powitanka  - zabawa z mamą

Już przyszliśmy do przedszkola przywitajmy się   ( dzieci klaszczą)

Jedną ręką (podaja sobie najpierw jedna rękę )

Drugą rękę  (potem drugą)

A teraz bawmy się. (dzieci podnoszą do góry złączone ręce)

 

„ Obrazek z nasion” – zabawa plastyczna. Układanie na  pokrywce po  margarynie z nasion fasoli, grochu, dyni dowolnych ornamentów.

 

Fasola –zakładamy hodowlę (zabawa badawcza pod nadzorem osoby dorosłej)

1.       Przygotowanie nasion fasoli

2.       Przygotowanie pojemnika z ziemią

3.       Sadzenie nasion fasoli

4.       Podlewanie wodą

 

„Zdrowo – kolorowo” – wykonanie wiosennych kanapek z dostępnych w domu produktów

(pieczywo, ser, masło,, wędlinka, nabiał, warzywa – pomidor, ogórek, szczypiorek, sałata)

Uwaga!

Jak przygotować  się do pracy: mycie rąk, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa – ostrożne obchodzenie się z nożem podczas smarowania)

 

Zabawa matematyczna pt. ,,Obłoczki”. Układanie z pamięci obłoczków w szeregu; znajomość kolorów: dziecko przez chwilę obserwuje szereg, po czym rodzic  go zasłania, a dziecko układa z pamięci:
– /różowy, biały, biały, różowy/;
– /niebieski, różowy, biały/;
– /biały, niebieski, biały, niebieski/.

Pokoloruj obrazek: