Króliczki

Temat  tygodnia: „KOLORY LATA”.

19.VI. 2020 rok (piątek) „Tęczowy świat”.

„Piosenka na kolorowe lato” – utrwalenie piosenki, zabawa taneczno - ruchowa do melodii.

Źródło:

https://www.youtube.com/watch?v=l4iKGDoEwq0

 

„Tęcza” – słuchanie wiersza W. Słobodnika, rozmowa na temat treści.

Czy to łuk promienny

jarzy się pod laskiem?

Czy świetlista brama

lśni czerwonym blaskiem?

Czy to wstążka jasna,

w powietrzu wisząca,

siedmioma barwami

na dzieci patrząca?

Nie, to w kroplach deszczu

cała wykąpana

tam nad laskiem wzeszła

tęcza malowana.

Deszczyku, deszczyku,

jesteś jak czarodziej,

bo po tobie tęcza

siedmiobarwna wschodzi.

Ile dni w tygodniu,

tyle barw lśni w tęczy.

Będzie dobry tydzień,

tęcza za to ręczy!

Rozmowa na temat wiersza. Rodzic zadaje dziecku pytania: Kiedy powstaje tęcza? Jakie kolory w niej występują? (fioletowy, ciemnoniebieski, niebieski, zielony, żółty, pomarańczowy, czerwony). W jakiej porze roku możemy najczęściej zaobserwować tęczę na niebie? Z czym kojarzą się tobie kolory występujące w tęczy?

 

Aktywność fizyczna dzieci w domu – ćwiczenia ogólno – rozwojowe.

Do ćwiczeń będzie potrzebna kostka do gry. Dziecko kula kostkę, przelicza ilość oczek na kostce i wykonuje tyle razy dane ćwiczenie np. skłony do przodu, przysiady, pajacyki, krążenia ramion do przodu, krążenia ramion do tyły, podskoki na dwóch nogach, podskoki na prawej nodze, podskoki na lewej nodze itp.

 

„Układanie tęczy” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic pokazuje dziecku jakie kolory ma tęcza (karta pracy str 28). Na stole ma przygotowane  paski papieru w kolorach: fioletowym, ciemnoniebieskim, niebieskim, zielonym, żółtym, pomarańczowym, czerwonym (dziecko może również samodzielnie wyciąć paski). Zadaniem dziecka jest dobrze przyjrzeć się kolorom tęczy i ułożyć z pamięci swoje paski dokładnie w takiej samej kolejności.

 

Praca z kartą pracy 4 str 28 (oraz następna) – doskonalenie sprawności grafomotorycznej, rozwijanie pamięci i percepcji wzrokowej.

Dziecko pokoloruje tęczę. Wymieni z pamięci kolory tęczy. Odszuka 6 różnic na obrazkach.

 

„Tęcza” – malowanie farbami.

Rodzic narysuje dziecku na kartce tęczę (7 kolorów). Dziecko pomaluje tęczę farbami plakatowymi (może malować palcami), dół kartki pomaluje na zielono (trawa), a tło na niebiesko. Może namalować również słońce.