Króliczki

08. V. 2020 rok (piątek) – „Bohaterowie bajek”.

„Dobrze – źle” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic przedstawia dziecku dobre i złe zachowania w różnych sytuacjach. Zadaniem dziecka jest zakwalifikować je jako właściwe lub niewłaściwe oraz uzasadnić swoje wybory.

 

„Ulubieni bohaterowie” – odgadywanie zagadek dotyczących bohaterów znanych dzieciom książek i bajek.

Biedne te dzieci, w lesie zabłądziły

i do domku z piernika, niestety trafiły. (Jaś i Małgosia)

 

Wilk-spryciarz skrył się wśród górek

i czeka aż nadejdzie….(Czerwony Kapturek)

 

Domkiem tego misia jest Stumilowy Las,

bawi się tam z przyjaciółmi przez calutki czas. (Kubuś Puchatek)

 

Chłopiec z drewna wystrugany,
cóż to za kłamczuszek znany ? (Pinokio)

 

Mała i złota w morzu pływała,
żony rybaka życzenia spełniała. (Złota Rybka)

 

Ostre wrzeciono do ręki wzięła,
ukłuła się w palec na 100 lat zasnęła. (Śpiąca Królewna)

 

Buty nosi, choć to nie człowiek.
Co to za zwierzak, kto mi odpowie ? (Kot w butach)

 

Gdy się urodziło szare, brzydkie było.
W pięknego łabędzia się później zmieniło (Brzydkie Kaczątko)

 

Siedmiu krasnali w lesie sobie mieszka,
a razem z nimi... (królewna Śnieżka)

 

„Z jakiej jestem bajki?” – zabawa dramowa.

Dziecko naśladuje ruchem i mimiką wybraną przez siebie postać z bajki. Rodzic musi odgadnąć , kogo odgrywa dziecko. Potem następuje zmiana ról: rodzic naśladuje, a dziecko odgaduje.

 

Ćwiczenia i zabawy ruchowe – rozwijanie sprawności ruchowej dziecka.

·         Dziecko swobodnie biega po pokoju. Na hasło rodzica musi szybko dobiec do wymienionego przedmiotu, np. krzesło, ściana, półka z zabawkami.

·         „Skoczny wyścig” – na sygnał rodzica dziecko zaczyna skakać do wyznaczonego miejsca na prawej lub lewej nodze, z drugą ugiętą w kolanie.

·         „Uciekające żabki” – na sygnał rodzica dziecko skacze, np. do krzesła, naśladując skoki żab, okrąża krzesło i wraca w ten sam sposób.

·         „Bieg koziołków” – przed dzieckiem leży piłka. Dziecko ustawia się w pozycji na czworakach. Na sygnał rodzica dziecko popycha piłkę głową w stronę, np. krzesła. Kiedy dotrze do wyznaczonego celu , podnosi piłkę i wraca biegiem.

·         „Czołgający żołnierz” – dziecko kładzie się na dywanie, podłodze. Na sygnał rodzica czołga się do wyznaczonego miejsca, wstaje i wraca biegiem.

·         „Sadzenie - zbieranie ziemniaków” – rodzic układa na dywanie w jednej linii, np. plastikowe talerzyki, ok. 5 sztuk (jeśli nie mamy, mogą to być nawet kartki, gazety). Dziecko trzyma w rękach taką samą ilość klocków. Na sygnał rodzica dziecko biegnie po kolei do ułożonych na dywanie talerzyków i układa na nich klocki. Następnie obiega  krzesło i wracając zbiera klocki z talerzyków.

Życzę powodzenia i dobrej zabawy!

 

Praca z wycinanki karta nr 44 – wykonanie zakładki do książki.

Dziecko wycina zakładkę oraz dwa elementy potrzebne do jej ozdobienia. W wyznaczonym miejscu robi otwory dziurkaczem z pomocą rodzica. Nakleja obrazki na zakładkę i ozdabia całość według własnego pomysłu. Na dole przymocowuje sznureczki.

 

Bajko-terapia – czytanie dziecku wybranej bajki.

Rozwijanie zainteresowań czytelniczych. Po wysłuchaniu bajki dziecko opowiada jej treść.

 

„Moja ulubiona bajka” – rysowanie, kolorowanie.

Dziecko rysuje ilustrację do swojej ulubionej bajki. Rodzic zwraca uwagę na szczegóły pracy oraz estetyczne wykonanie zadania.

 

Prace możecie wysyłać na adres:  przedszkolekubus3@gmail.com

 

Wszystkie opublikujemy!