Przesyłam Państwu propozycje zabaw z dziećmi po angielsku. Życzę dużo zdrowia i cierpliwości oraz wytrwałości  w tym trudnym dla nas czasie.

PLEASE STAY AT HOMEJ Zostańmy w domachJ

Pozdrawiam serdecznieJJJ

Your Teacher of EnglishJ Anna Jóźwiak

1. Zabawa „ Kot w worku”

 

Rodzic wkłada do nieprzezroczystego worka lub dużego pudełka jeden lub więcej przedmiotów, których angielskie nazwy są znane dziecku. Dziecko dotyka przedmiotu przez materiał lub wkłada ręce do otworów w pudełku i próbuje zgadnąć, co to takiego. Następnie zagląda do wnętrza,

aby sprawdzić odpowiedź.

2. Zabawa „ Plakat”

 

Przygotuj z dzieckiem plakat ilustrujący słownictwo z danego tematu ( no wiosna, zabawki, Wielkanoc).  Pomóż dziecku wyszukać zdjęcia w starych czasopismach lub w Internecie, jeśli masz drukarkę. Możesz też poprosić, aby dziecko samo narysowało i pokolorowało ilustracje. Dziecko przykleja

zdjęcia lub rysunki do dużego arkusza i je podpisuje z pomocą rodzica. Plakat może posłużyć do udekorowania pokoju dziecka.

3. Zabawa „ Szepty”

 

Rodzic bezgłośnie mówi jedno słowo lub zwrot z danego zestawu słownictwa ( kolory, liczby, zabawki), wyraźnie przy tym ruszając ustami. Dziecko próbuje odczytać

z ruchu warg, co to za słowo. Kiedy odgadnie, zamienia się rolami z rodzicem.

 

4. Zabawa „Pokazywanie na migi”

 

Przygotuj minutnik. Zademonstruj za pomocą gestów pięć słów. Dziecko odgaduje, które słowo pokazujesz. Sprawdźcie, czy uda się wam pokazać i odgadnąć wszystkie słowa w ciągu dwóch minut. Powtórzcie zabawę, każdorazowo demonstrując słowa w innej kolejności i skracając limit czasowy.

 

5. Zabawa „Telepatia”

 

Dziecko w myślach wybiera słowo, które zapisuje lub ilustruje. Nie mówiąc sobie, jakie słowa wybraliście, spróbujcie

je odgadnąć, na zmianę wymieniając po jednym słowie. Wygrywa osoba, która pierwsza odgadnie słowo wybrane przez przeciwnika.

 

6. Zabawa Yes / No

Wykorzystując znane dziecku zwroty, liczby lub nazwy kolorów, mów zdania na temat dowolnych ilustracji, robiąc w każdym błąd rzeczowy. Możesz podać niewłaściwą nazwę przedmiotu, jedzenia czy części ciała, inny kolor itp.  np.: Ed has got a yellow ball. Dziecko koryguje błędy, np.: No! Ed has got a blue ball.

 

7. Superpamięć

 

Przygotuj karteczki identycznej wielkości. Na połowie z nich napisz z dzieckiem wyrazy związane z kolorami, zabawkami, cyframi, zwierzętami . Na drugiej połowie narysujcie ilustracje odpowiadające wyrazom. Ułóżcie dwa osobne zestawy karteczek rysunkami/wyrazami do dołu. Na zmianę odkrywajcie po jednej karteczce z każdego zestawu, starając się odnaleźć parę: rysunek i wyraz. Dziecko mówi, co przedstawia rysunek, i odczytuje wyraz na głos. Jeśli odsłonicie dwie karty, które do siebie nie pasują, odłóżcie je na miejsce. Wygrywa

osoba, która zbierze więcej par.

 

 Spring